Valodas:

Vēstures notikumi un būves līdz galam nepabeigtās Tūjas ostas – piestātnes apkārtnē

Tūjas ostas piestātnes (mola) un zvejnieku kolhoza “Brīvā kaija” vēstures fotogrāfijas. Latvijas Nacionālās bibliotēkas portāla periodika.lv un vietējo iedzīvotāju privāto arhīvu fotogrāfijas.

1937.11.02Rīts” – Milzu akmens Tūjas piekrastē, ko Valsts prezidents izvēlējies pirmo Tūjas ostas mola būvē.
1938. gads. Lielais akmens, pie kura K. Ulmanis norādīja steķa vietu. Blakus redzams pagaidu sliežu ceļa fragments.
1938.07.01Zvejniecības Mēnešraksts” – Šovasar izbūvētais jaunais Tūjas piestātnes mols.
1938. gads. Tūjas steķa būvniecības laikā vēji trako.
1938. gads. Tūjas ostas būvniecība (pabeidza līdz rudenim).
1938.07.01Zvejniecības Mēnešraksts
1938. gads. Tūjas ostas piestātnes būvniecības process – koka pāļu dzīšana.
1938.08.24Rīts” “Pie Tūjas jaunās ostas”
1938.09.10Brīvā Zeme” – Tūjas osta būs pirmā, no kurienes jūras prāmji uz citām zemēm vedīs mūsu ķieģeļus. Ostu sāka būvēt tikai pirms viena gada.
1939.06.16Atpūta” – Tūjas jaunā piestātne
1939.08.01Zvejniecības Mēnešraksts” – Jaunais Tūjas mols palīdz uzkrāt arī jūras mēslus
1942. gads. Skats uz Tūjas piestātni.
1949.01.20Padomju Zeme (Limbaži)” – Tūjas zvejnieku kolchozs „Brīvā kaija” jaunceļamajai zivju fabrikai piegādās ķiegeļus no Tūjas ķieģeļu fabrikas ar vagonetēm pa sliežu pievedceļu. Attēlā kolchoznieki ceļ tiltu pār Zaķupīti, pa kuru ies sliežu pievedceļš.
Skats no Zaķupītes tiltiņa uz Tūjas piestātni.
1951.07.21Padomju Zeme (Limbaži)” – Attēlā ilustratīvi attēlots lomiem bagāts rīts “Brīvās kaijas” krastmalā
1954.06.05Padomju Zeme (Limbaži)” – Zvejnieku kolclzozs “Brīvā kaija” jau trešo gadu nodarbojas arī ar sudrablapsu audzēšanu. Sākumā to bija 72, bet tagad fermā 67 kažokzvēriņi.
1951.07.26Padomju Zeme (Limbaži)” – Tūjas ciema zvejnieku kolchozā “Brīvā kaija” šogad izbūvē liela tarotavu, kas ievērojami atvieglinās zivju uzglabāšanu un sagatavošanu transportam.
Tālumā aiz sakrautām kastēm redzams Tūjas ciema zvejnieku kolhoza “Brīvā kaija” jaunbūvētās tarotavas jumta fragments.
Pie Tūjas steķa piestājis satiksmes kuģītis “Kaija” (Rīga – Ainaži). Kapteinis Pēteris Ābele.
1954.09.21Padomju Zeme (Limbaži)” – Zvejnieku kolchozam “Brīvā kaija” ir savs radiomezgls. Tas apkalpo ap 200 abonentu. To skaitā arī Tūjas ķieģeļfabriku.
1955.06.23Padomju Zeme (Limbaži)” – Tūjā, Zvejnieku kolchozā “Brīvā kaija” zivju piegāde
krastā mechanizēta. Uz steķu tilta uzstādītā sile, pa kuru zivis kopā ar ūdeni aizplūst krastā. Siles garums – 174 metri.
Zvejnieku laiva, no kuras ar sūkni tiek izpumpētas nozvejotās zivis pludināšanai pa izbūvēto “sili” uz krastu.
Tūjas piestātne ar uzbūvēto sili, pa kuru zivis kopā ar ūdeni aizplūst krastā.
Tūja. Pie Lejas bākas (http://www.zudusilatvija.lv/objects/object/30865/)
Skats uz Tūjas piestātni un kolhoza “Brīvā kaija” zivju pārstrādes angāru.
1996.04.22 Brīvā Latvija: Apvienotā “Londonas Avīze” un “Latvija”


Published on: 13.01.2021.  -  Filed under: Tūjas vēsture


No comments yet


Droši atstāj komentāru