Vēstures notikumi un būves līdz galam nepabeigtās Tūjas ostas – piestātnes apkārtnē
Tūjas ostas piestātnes (mola) un zvejnieku kolhoza “Brīvā kaija” vēstures fotogrāfijas. Latvijas Nacionālās bibliotēkas portāla periodika.lv un vietējo iedzīvotāju privāto arhīvu fotogrāfijas.
1937.11.02 “Rīts” – Milzu akmens Tūjas piekrastē, ko Valsts prezidents izvēlējies pirmo Tūjas ostas mola būvē.1938. gads. Lielais akmens, pie kura K. Ulmanis norādīja steķa vietu. Blakus redzams pagaidu sliežu ceļa fragments.1938.07.01 “Zvejniecības Mēnešraksts” – Šovasar izbūvētais jaunais Tūjas piestātnes mols.1938. gads. Tūjas steķa būvniecības laikā vēji trako.1938. gads. Tūjas ostas būvniecība (pabeidza līdz rudenim). 1938.07.01 “Zvejniecības Mēnešraksts“1938. gads. Tūjas ostas piestātnes būvniecības process – koka pāļu dzīšana.1938.08.24 “Rīts” “Pie Tūjas jaunās ostas”
1938.09.10 “Brīvā Zeme” – Tūjas osta būs pirmā, no kurienes jūras prāmji uz citām zemēm vedīs mūsu ķieģeļus. Ostu sāka būvēt tikai pirms viena gada.1939.06.16 “Atpūta” – Tūjas jaunā piestātne1939.08.01 “Zvejniecības Mēnešraksts” – Jaunais Tūjas mols palīdz uzkrāt arī jūras mēslus1942. gads. Skats uz Tūjas piestātni.1949.01.20 “Padomju Zeme (Limbaži)” – Tūjas zvejnieku kolchozs „Brīvā kaija” jaunceļamajai zivju fabrikai piegādās ķiegeļus no Tūjas ķieģeļu fabrikas ar vagonetēm pa sliežu pievedceļu. Attēlā kolchoznieki ceļ tiltu pār Zaķupīti, pa kuru ies sliežu pievedceļš.Skats no Zaķupītes tiltiņa uz Tūjas piestātni.1951.07.21 “Padomju Zeme (Limbaži)” – Attēlā ilustratīvi attēlots lomiem bagāts rīts “Brīvās kaijas” krastmalā1954.06.05 “Padomju Zeme (Limbaži)” – Zvejnieku kolclzozs “Brīvā kaija” jau trešo gadu nodarbojas arī ar sudrablapsu audzēšanu. Sākumā to bija 72, bet tagad fermā 67 kažokzvēriņi.1951.07.26 “Padomju Zeme (Limbaži)” – Tūjas ciema zvejnieku kolchozā “Brīvā kaija” šogad izbūvē liela tarotavu, kas ievērojami atvieglinās zivju uzglabāšanu un sagatavošanu transportam.Tālumā aiz sakrautām kastēm redzams Tūjas ciema zvejnieku kolhoza “Brīvā kaija” jaunbūvētās tarotavas jumta fragments.Pie Tūjas steķa piestājis satiksmes kuģītis “Kaija” (Rīga – Ainaži). Kapteinis Pēteris Ābele.1954.09.21 “Padomju Zeme (Limbaži)” – Zvejnieku kolchozam “Brīvā kaija” ir savs radiomezgls. Tas apkalpo ap 200 abonentu. To skaitā arī Tūjas ķieģeļfabriku.1955.06.23 “Padomju Zeme (Limbaži)” – Tūjā, Zvejnieku kolchozā “Brīvā kaija” zivju piegāde krastā mechanizēta. Uz steķu tilta uzstādītā sile, pa kuru zivis kopā ar ūdeni aizplūst krastā. Siles garums – 174 metri.Zvejnieku laiva, no kuras ar sūkni tiek izpumpētas nozvejotās zivis pludināšanai pa izbūvēto “sili” uz krastu.Tūjas piestātne ar uzbūvēto sili, pa kuru zivis kopā ar ūdeni aizplūst krastā.Tūja. Pie Lejas bākas (http://www.zudusilatvija.lv/objects/object/30865/)Skats uz Tūjas piestātni un kolhoza “Brīvā kaija” zivju pārstrādes angāru.1996.04.22Brīvā Latvija: Apvienotā “Londonas Avīze” un “Latvija”
No comments yet